Gry Planszowe
- Wszystkie
- Gra zręcznościowa
- Gry edukacyjne
- Gry edukacyjno-historyczne
- Gry ekonomiczne
- Gry fabularne
- Gry historyczne
- Gry imprezowe
- Gry karciane
- Gry logiczne
- Gry przygodowe
- Gry rodzinne
- Gry również dla 2 osób
- Gry strategiczne
- Gry towarzyskie
- Wszystkie
- Gra zręcznościowa
- Gry edukacyjne
- Gry edukacyjno-historyczne
- Gry ekonomiczne
- Gry fabularne
- Gry historyczne
- Gry imprezowe
- Gry karciane
- Gry logiczne
- Gry przygodowe
- Gry rodzinne
- Gry również dla 2 osób
- Gry strategiczne
- Gry towarzyskie
GAME OVER
To prosta gra pamięciowa w której przemierzamy lochy w poszukiwaniu skarbu po drodze starając się pokonać różne potworki. Wiek graczy: od 5 lat, Liczba graczy: od 2 graczy
W OBRONIE LWOWA
Gra rozgrywająca się podczas wojny polsko-bolszewickiej w 1920 r. Zadaniem 7. Eskadry Myśliwskiej jest powstrzymanie 1. Armii Konnej, która galopuje w kierunku Lwowa. Polscy i amerykańscy lotnicy starają się zatrzymać natarcie bolszewików na linii Bugu. Po raz pierwszy w historii samoloty walczą z uzbrojoną w karabiny kawalerią. Przed laty garstka pilotów powstrzymała wielotysięczną konnicę. Czy dziś uda ci się powtórzyć ich sukces? Wiek graczy: od 8 lat, Liczba graczy: 2, Czas gry: 15 minut
SZÓSTKI
Sześć szybkich rund, które rozpalą szare komórki do czerwoności. Macie minutę, aby zapisać nazwy sześciu rzeczy, które odpowiadają kategoriom na karcie. Kto zdobędzie najwięcej punktów, zostanie zwycięzcą. Wiek graczy: od 8 lat, Liczba graczy od 2 do 6, Czas gry: 15 min.
ZDEMASKUJ LEONA KAMELEONA
Wszyscy gracze poza Kameleonem znają sekretne słowo. Używając jednego skrupulatnie dobranego wyrazu., starają się opisać je tak, aby kameleon nie był w stanie go namierzyć. Ale kto jest kameleonem? Wiek graczy: od 10 lat, Liczba graczy od 3 do 8, Czas gry: od 10 minut
ODKRYWAMY EUROPĘ
Nauka geografii naszego kraju. Dwustronna układanka przedstawiająca fizyczną i polityczną mapę Europy wraz z rysunkami wszystkich europejskich. Nazwy głównych stolic wiadomości o ludności. Wiek graczy: od 7 lat,. Liczba graczy: od 1+
ODKRYWAMY POLSKĘ
Nauka geografii naszego kraju. Dwustronna układanka przedstawiająca fizyczną i polityczną mapę Polski wraz z informacjami o najważniejszych jeziorach i rzekach. Polski zabytki w poszczególnych regionach, wiadomości o ludności. Wiek graczy: od 7 lat,. Liczba graczy: od 1+
KASA EDUKACYJNA
Jej szczególnymi rekwizytami są imitacje monet i banknotów. W trakcie gry pionki przemieszczają się po planszy. Gra bawiąc uczy dzieci operacji z wykorzystaniem pieniędzy. Dzieci uczą się i ćwiczą obliczanie właściwych kwot potrzebnych na zakupy i do prawidłowego wydawania pieniędzy. Wiek graczy: od 7 lat,. Liczba graczy: od 2 do 4, Czas gry: brak
GREEDY GATOR
Gra Głodny aligator uczy myślenia strategicznego i zręczności – gracze używają aligatora na zmianę w celu osłabienia pozycji przeciwnika. Jeśli pionek danego zawodnika–małpka lub tukan– spadnie z mostku, musi on wrócić do punktu startu. Wiek graczy: 5 + Liczba graczy: 2 os. Czas gry: brak
HedBanz HARRY POTTER
Magia zaczyna się, gdy gracze umieszczają karty na swoich opaskach HedBanz i kolejno zgadują, kim są. Gracze mogą zadawać pytania, na które można odpowiedzieć jedynie „tak” lub „nie”. Ponieważ w Hogwarcie nie wszystko jest tak, jak się wydaje, wykorzystaj żeton z magicznym eliksirem i zmień przebieg gry! Wiek graczy: od 7 lat Liczba graczy: 2 – 6 os. Czas gry: brak
CATAN
Catan to bardzo popularna na całym świecie gra rodzinno-ekonomiczna o bardzo dużej „miodności” grania. … Gracze są osadnikami na niedawno odkrytej wyspie Catan. Każdy z nich przewodzi świeżo założonej kolonii i rozbudowuje ją stawiając na dostępnych obszarach nowe drogi i miasta. Jednak po pewnym czasie na wyspie zaczyna brakować miejsca – wtedy rozpoczyna się walka o ziemię, surowce i władzę. Pora wprowadzić w życie wasz błyskotliwy plan, licząc przy tym na odrobinę szczęścia! Zostań władcą Catanu! Wiek graczy: 10 + Liczba graczy: 3 – 4 os. Czas gry: 75 min.
JUMANJI
Wszyscy gracze ścigają się z czasem, aby przeżyć. Dżungla jest przerażająca. Jeśli pola końca świata wypełnią się, dżungla pokona ciebie i twoich współgraczy – wszyscy przegrywacie. Jeśli pierwszy dotrzesz do centrum planszy, krzyknij „Jumanji!” i wygraj! Wiek graczy: od 5 lat Liczba graczy: 2 – 4 os. Czas gry: producent nie precyzuje, ale może ciągnąć się latami
BOOM BOOM HARRY POTTER
W grze Boom Boom gracze kompletują zestawy ulubionych bohaterów z filmu Harry Potter, wymieniając jednocześnie swoje karty z kartami na planszy. Po zebraniu zestawu gracz uderza w dzwonek i woła Świstoklik! Gracze mogą polować na karty tego samego typu, dzięki czemu rozgrywka jest jeszcze bardziej emocjonująca. Wiek graczy: 6+ Liczba graczy: 2 – 4 os. Czas gry: 10 – 20 min.
PAMIĘĆ `39
Pamięć ’39, oparta na zasadach popularnej gry Memory, wprowadza graczy w tematykę kampanii wrześniowej 1939 r., operując archiwalnymi zdjęciami. Dołączona do gry broszura zawiera komentarz historyczny do poszczególnych fotografii. Ciekawostką jest to, że oryginalne czarno-białe zdjęcia zostały komputerowo pokolorowane. Wiek graczy: od 8 lat Liczba graczy: 2 – 8 os. Czas gry: 10 – 15 min.
LA CUCARACHA LOOP
Zadaniem graczy jest doprowadzenie swojej drużyny żuków do przeciwległego rogu pudełka. Żuki poruszają się po wybranej ścieżce do momentu, gdy z pętli wyjdzie karaluch i zacznie śmigać po podwórzu. Robot porusza się po planszy zataczając kręgi i spychając pionki z pól. Podczas tej gry wymagane jest szczęście podczas rzucania kostką i stalowe nerwy, aby móc jak najszybciej doprowadzić żuki do celu! Wiek graczy: 5 – 99 lat Liczba graczy: 2 – 4 os. Czas gry: 10 – 15 min.
BANKRUT
W tej grze nie czekasz na swoją kolejkę. Wszyscy grają równocześnie. Handluj towarami i zdobywaj punkty. Bądź jednak czujny. Jeden z towarów może doprowadzić cię do bankructwa. Wiek graczy: od 8 lat, Liczba graczy: od 3 do 6, Czas gry: ok. 30 min.
1,2, 3! Szukam!
Gra w której liczy się dobra pamięć i spostrzegawczość. Wiek graczy: od 4 lat, Liczba graczy: 2-8 os. Czas gry: ok. 15 min.
RUMMIKUB
Gra, która rozwija umiejętności poznawcze, takie jak rozpoznawanie cyfr, kolorów i kształtów oraz formowanie z nich grup w określonym porządku. Uczy logicznego myślenia w trakcie pasjonującej rozgrywki. Wiek graczy: od 3 do 7 lat, Liczba graczy: od 2 do 4, Czas gry: ok. 20 min.
FROG RUSH
W małym stawie jest duży problem. Wszystkie żaby chcą jednocześnie miejsce po drugiej stronie stawu, skacząc jedna przez drugą w szalonym wyścigu. Uważaj na bociana, który tylko czeka, aby coś przekąsić. Ambitna gra taktyczna z żabami w roli głównej. Wiek graczy: od 7 lat, Liczba graczy: od 2 do 4, Czas gry: ok. 20 min.
MIESIĄCE I PORY ROKU
Dla dzieci bardzo cenne jest to, że podczas gry i zabawy uczą się nazw i kolejności miesięcy oraz ich związku z następującymi po sobie porami roku. To samo dotyczy dni tygodnia, których nauka wynika z zasad gry. Wiek graczy: od 5 lat, Liczba graczy: od 2 do 4 os.,
WIEM CO JEM
Gra zapoznaje dzieci z podstawowymi zasadami zdrowego żywienia. W przystępny i zabawny sposób uczy jak komponować zdrowe posiłki. Proste zasady są zrozumiałe nawet dla kilkuletnich dzieci, które grając kształtują dobre nawyki żywieniowe. Wiek graczy: od 6 lat, Liczba graczy: 1-4
DOMEK
W grze wcielacie się w role projektantów, którzy będą planować i rozbudowywać dom o kolejne pomieszczenia. Zdecydujecie, jakimi pokojami go wypełnicie , jaki wybrać kolor dachu oraz które dodatki znajda się w środku. Wiek graczy: od 7 lat. Liczba graczy: od 2-4 os. Czas gry: 30 minut.
5 SEKUND (JUNIOR)
Czas nie jest twoim sprzymierzeńcem, gdy gracze próbują dojść do mety w możliwie najszybszym czasie. Gra przygotowana jest z myślą o najmłodszych Wiek graczy: od 6-9 lat, liczba graczy: 3-6os., Czas gry: ok. 30 min.
POZNAJ BOGACTWO LIDZBARKA…
Poznaj bogactwo kulturowe i przyrodnicze Gminy Lidzbark Warmiński Gra polega na poznaniu bogactwa przyrodniczego i kulturowego Gminy Lidzbark Warmiński Wiek graczy: od 4 lat, liczba graczy: 2-4 os., Czas gry: 30 minut
AXIO
Gra logiczna dla całej rodziny! Gracze na przemian wykładają płytki na planszę zdobywając punkty w pięciu różnych kolorach. Na koniec gry liczy się tylko najsłabszy wynik każdego gracza, więc kluczem do zwycięstwa jest równomierne punktowanie wszystkich kolorów. Wielkie emocje towarzyszą graczom do ostatniej tury, bo jednym sprytnym ruchem można zdobyć wiele punktów lub zablokować przeciwników. Wiek graczy: 8+ Liczba graczy: 1 – 4 os. Czas gry: 45 minut.
LISEK URWISEK
Gra kooperacyjna, w której dzieci nie rywalizują ze sobą. Zbierają wskazówki pozwalające rozwiązać zagadkę. Wśród lisów ukrył się lisek urwisek – gracze muszą współpracować, aby go odnaleźć. Wiek graczy: od 5 lat Liczba graczy: 2 – 4 os. Czas gry: ok. 20 minut.
SAGRADA JESZCZE WIĘCEJ SZKŁA
Przepiękna gra o układaniu efektywnych witraży w legendarnej bazylice Sagrada Familia. Wiek graczy: 13+ Liczba graczy: 1 – 6 os.
SAGRADA
Twoim zadaniem będzie stworzenie efektownego witrażu w legendarnej bazylice Sagrada Familia. Pomóż dokończyć budowę jednej z najbardziej epickich konstrukcji, jakie widział świat! Wybierz odpowiednie kostki i ułóż z nich witraż, który zapewni najwięcej punktów zwycięstwa! Wiek graczy: 13+ Liczba graczy: 1 – 4 os. Czas gry: 30 – 45 minut
PORA NA STWORA
Gracze dostają tajne zadania przedstawiające rysunki stworów. Gdy ktoś z kart stworzy swojego potwora, zdobywa punkt! Nie jest to jednak takie proste, ponieważ każdy stara się stworzyć innego stwora! Wiek graczy: od 5 lat Liczba graczy: 2 – 6 os. Czas gry: ok. 15 minut.
KALAMBURY DE LUXE
Znana i lubiana gra Kalambury w nowej wyjątkowej odsłonie. Ponad osiemset haseł w pięciu kategoriach, do pokazywania lub rysowania! Spróbuj opanować wybuchy śmiechu, kiedy będziesz odgadywać kalambury razem ze swoją drużyną. Wiek graczy: 8+ Liczba graczy: 4+ Czas gry: 40 -50 minut.
TOTEM
Nie daj się zepchnąć ze szczytu! Gracze starają się umieścić swoje elementy na szczycie totemu. Nikt jednak nie wie, które elementy należą do rywali! Obserwujcie działania innych graczy, blefuj i zdobywaj punkty! Wiek graczy: 6 – 106 lat, Liczba graczy: 2 – 4 os. Czas gry: 25 minut.
KURNIK
Zadaniem graczy jest zdobycie jak największej liczby jajek. Aby je zdobyć, należy znaleźć kury wysiadujące jajka w odpowiednich kolorach. Nie będzie to jednak łatwe, ponieważ wszystkie kury w kurniku wyglądają jednakowo i często zmieniają gniazda, w których wysiadują jajka. Wiek graczy: 4 – 104 lat Liczba graczy: 2 – 5 os. Czas gry: 20 minut.
ZEUS
Gracze wspinają się na Olimp – grecką górę bogów. Chcą dostarczyć na jej szczyt posąg Zeusa. Podczas wspinaczki posąg będzie przechodzić z rąk do rąk. Staraj się, aby w momencie dotarcia na szczyt posąg był w twoich rękach! Uważaj na rywali – zrobią wszystko, aby ci go odebrać! Dla dzieci: zabawa + nauka liczenia i mitologii! Dla dorosłych: doskonała gra na spotkania z przyjaciółmi! Wiek graczy: 8 – 108 lat, Liczba graczy: 2 – 5 os. Czas gry: 20 minut.
MYSZKI W OGRODZIE
Pomóż myszkom zdobyć przysmaki. Będziesz musiał się wykazać dobrą pamięcią i spostrzegawczością. Wygrasz, jeśli zgromadzisz najwięcej przysmaków. Wiek graczy: 4+ Liczba graczy: 2 – 6 os. Czas gry: 20 minut.
RISING SUN
Akcja rozgrywa się w legendarnej feudalnej Japonii. Każdy z rywalizujących graczy prowadzi swój klan do zwycięstwa poprzez zdobywanie punktów zwycięstwa na przestrzeni kilku pór roku. Gracze będą tworzyć i zrywać sojusze, podejmować działania polityczne, wielbić bóstwa, adaptować swoje klany do zmieniającej się sytuacji i rozmieszczać swoje figurki na mapie Japonii. Punkty zwycięstwa zdobyć można na kilka sposobów – od wygrywania bitew, poprzez opieranie się na kluczowych prowincjach, aż do wykorzystywania cnót zgromadzonych przez twój klan. Wiek graczy: od 14 lat, liczba graczy: 3 – 6, czas. 90 do 120 minut.
SKULL
Skull to gra dla ludzi o mocnych nerwach. Blef i pokerowe zagrywki są tu na porządku dziennym, a emocje sięgają zenitu. Blefuj, podpuszczaj innych i walcz o wygraną. Uważaj! Twoi przeciwnicy też zastawiają sidła…Gdzieś czyha na Ciebie czaszka! Wszyscy gracze dostają po 4 żetony: 3 z kwiatami i 1 z czaszką. Każdy wykłada na stół po jednym żetonie, a następnie jeszcze po jednym – aż do momentu, kiedy któryś z graczy zdecyduje się podjąć ryzyko i rozpocząć licytację. Licytacja polega na podaniu liczby żetonów kwiatów, które zostaną odkryte w trakcie ruchu gracza. Inni gracze mogą podbić stawkę lub spasować. Wiek graczy: od 10 lat, liczba graczy: 3-6, Czas gry: ok. 15-30 min.
KOSMOPOLIS
to wyjątkowa gra karciana, w której nie raz przyjdzie Ci balansować na krawędzi. Zarówno skuteczny blef, jak i trzymanie się ustalonego planu może zapewnić Ci zwycięstwo. Wiek graczy: od 10 lat, liczba graczy: 2-4, Czas gry: ok. 30 min.
DOLORES
W grze Dolores gracze wcielają się w piratów, którzy rywalizują ze sobą o najlepsze łupy z rozbitych statków. Ten, kto zdobędzie najlepszy zestaw skarbów, wygrywa. Gracze muszą wykazać się sprytem. Na koniec gry liczą się nie tylko te łupy, których mają najwięcej, ale także te, których mają najmniej. Jeśli graczowi udało się zgromadzić tyle samo wszystkich rodzajów skarbów, to jego przebiegłość zostanie nagrodzona – punkty liczą mu się podwójnie! Wiek graczy: od 10 lat, liczba graczy: 2-4, Czas gry: ok. 30 min.
BLOOD RAGE
Gracze prowadzą klan wikingów w walce o chwałę. Gra podzielona jest na 3 epoki i każda rozpoczyna się dobraniem kart, a następnie przechodzi do fazy akcji. Gracze wystawiają wojowników, poruszają ich, rozwijają swój klan, realizują misje i walczą. Mogą korzystać ze sprytnych kart bitwy i potężnych potworów. Wygrywa ten, kto zdobędzie najwięcej punktów, a to nie zawsze oznacza samo wygrywanie w bitwach. Nietrudna, ale wciągająca gra! Wiek graczy: od 10 lat, liczba graczy: 2-4, Czas gry: ok. 90 min.
GRASZ I WIESZ
To gra edukacyjna dedykowana dzieciom powyżej 10 lat. Koncepcja, jaką wymyślili dziennikarze gazety zakłada, że gracze będą zdobywać punkty za dobre odpowiedzi na pytania z takich dziedzin jak: historia, prawo, ustrój, ekonomia i Polska. Gra ma być przeznaczona dla całej rodziny, maksymalnie będzie mogło w niej uczestniczyć 8 graczy. Wiek graczy: od 10 lat, liczba graczy: 2-8, Czas gry: ok. 40 min.
SPLENDOR
Splendor jest dynamiczną i niemal uzależniającą grą w zbieranie żetonów i kart, które tworzą zasoby gracza, umożliwiające mu dalszy rozwój. Gracze wcielają się w renesansowych kupców, którzy próbują nabyć kopalnie klejnotów, środki transportu, sklepy – wszystko to w celu zdobycia jak największego prestiżu. Gdy będziesz już dostatecznie bogaty, być może zaszczyci Cię swą wizytą przedstawiciel szlachty, co jeszcze podniesie Twój prestiż w oczach konkurencji. Wiek graczy: od 10 lat, liczba graczy: 2-4 os. Czas gry: ok. 30 min.
TAJNIACY
Dwie drużyny, którym przewodzi dwóch Szefów Wywiadu, próbują jak najszybciej nawiązać kontakt ze wszystkimi swoimi agentami. Problem leży w tym, że Szef Wywiadu może podawać swojej drużynie tylko jedno hasło na turę, którym powiąże ze sobą kilka widocznych dla wszystkich kryptonimów. Drużyna musi domyślić się, który z prezentowanych kryptonimów należy do agentów ich drużyny, omijając cudzych agentów. Ale uwaga! Jeden z kryptonimów należy do zabójcy… Wiek graczy: od 14 lat, liczba graczy: 2-8 os. Czas gry: ok. 10 min.
DUUUSZKI
Gra ma wyjątkowo proste zasady. Na stole znajduje się 5 różnych przedmiotów w 5 kolorach – biały duszek, czerwony fotel, niebieska książka, szara mysz i zielona butelka. Gracze szybko wykładają kolejne karty, z których każda przedstawia dwa z tych przedmiotów, ale niekoniecznie we właściwym kolorze. W zależności od sytuacji, gracze muszą jak najszybciej złapać właściwy przedmiot. Najszybszy gracz zdobywa kartę. Za pomyłkę niestety trzeba zapłacić – oddać jedną z wcześniej zdobytych kart. Wygrywa gracz, który zgromadzi najwięcej kart. Wiek graczy: od 8 lat, liczba graczy: 2-8 os. Czas gry: ok. 20 min.
SUPER FARMER De Lux
Jubileuszowe wydanie znanej i popularnej gry ekonomicznej. Gra została wydana z okazji 25 rocznicy śmierci jej autora – wybitnego, polskiego matematyka Karola Borsuka. Superfarmer De Lux otrzymał nową oprawę graficzną z ilustracjami Piotra Sochy. Dodatkową atrakcją są plastikowe figurki psów i bardziej dynamiczna wersja gry. Nowa, barwna, przestrzenna i dynamiczna wersja gry zachwyci każdego! Wiek graczy: od 7 lat, liczba graczy: 2-4 os. Czas gry: ok. 45-60 min.
WSIĄŚĆ DO POCIĄGU: EUROPA
Od urwistych wzgórz Edynburga po słoneczne nabrzeża Stambułu, z dusznych alej Pampeluny do wietrznego Berlina – Wsiąść do pociągu: Europa zabierze cię w wielką podróż przez wielkie miasta Starego Kontynentu u progu zeszłego stulecia. Czy odważysz się przebyć mroczne tunele Szwajcarii? Wsiądziesz na pokład promu przemierzającego Morze Czarne? Wzniesiesz dumne dworce w stolicach imperiów? Następne posunięcie może uczynić cię największym magnatem kolejowym Europy! Pakuj walizki, wołaj bagażowego i wsiądź do pociągu! Wsiąść do Pociagu: Europa to druga część niezmiernie popularnej serii o wielkiej, kolejowej przygodzie. Gracze zbierają karty przedstawiające wagony i używają ich by budować dworce, pokonywać tunele, wsiadać na promy i zajmować trasy kolejowe jak Europa długa i szeroka. Wiek graczy: od 8 lat, liczba graczy: 2-5 os. Czas gry: ok. 60-90 min.
COLORIO
Gracze przemieszczają białe kapsle na planszy odkrywając i zakrywając w ten sposób kolorowe pola. Starają się zapamiętać kolory zakrywanych pól. Jeżeli gracz, zdejmując kapsle z planszy, odkryje piąte pole w tym samym kolorze, odpada z gry. Wiek graczy: od 6 lat, liczba graczy: 2-5 os. Czas gry: ok. 15 minut
ARKA ZWIERZAKÓW
To prosta i zabawna gra planszowa dla całej rodziny. Wkrocz do biblijnego świata i pomóż Noemu uratować zwierzęta na Ziemi przed Potopem! Wybieraj i układaj żetony zwierzaków oraz jednocześnie zadbaj o ich bezpieczeństwo – pilnuj zapasów ziarna, pamiętaj, żeby drapieżniki nie znajdowały się obok roślinożerców, a burty były zrównoważone tak, aby Arka się nie przechylała. Zbieraj punkty za liczbę zwierząt, a na końcu zostań najlepszym pomocnikiem Noego. I najszybszym! To wszystko w szalonym tempie rozgrywki prowadzonej w czasie rzeczywistym! Wiek graczy: od 6 lat, liczba graczy: 2-4 os. Czas gry: ok. 20-30 minut
GRUNT TO ZDROWIE
Godzina 5, minut 30, a w kolejce dzikie tłumy. Myślałeś, że przed bladym świtem to właśnie ty pierwszy przywitasz się z panią w rejestracji? Nic z tych rzeczy! Pozostali pacjenci tylko czekają na twój błąd, aby wyprzedzić cię w drodze do specjalisty. Masz owsiki, łupież, a może haluksy? Zawsze chciałeś wyleczyć się ze swoich dolegliwości? Weź udział w zabawie, w której twoja spostrzegawczość jest tak samo ważna jak planowanie. Grunt to Zdrowie! A to właśnie Twoje zdrowie jest w tej rozgrywce najważniejsze. Wiek graczy: od 16 lat, Liczba graczy: 2 – 4 os., Czas gry: ok. 30-40 minut
ŻETONY DO POKERA
Zestaw 100 żetonów w plastikowym, przezroczystym etui. Żetony z nominałami, waga po 14g,
DISCWORLD: Ankh-Morpork
Anglojęzyczna wersja gry planszowej „Świat dysku” na podstawie książki Terrego Pratchetta. Każdy gracz będzie próbował zrealizować własną drogę do zwycięstwa, właściwą dla roli wylosowanej na początku rozgrywki. Cele graczy będą tajne i często przeciwstawne, przez co każda partia będzie miała pełny emocji i niepowtarzalny przebieg. W swojej turze gracz zagrywa kartę, wykonuje zapisane na niej akcje (co może wywołać zagranie kolejnych kart), a następnie dobiera karty z talii, tak by znów mieć ich pięć na ręce. To samo robi następny gracz w swojej turze, itd.Gra toczy się do momentu, aż któryś gracz ogłosi, że wykonał swoje tajne warunki zwycięstwa; bądź gdy talia kart skończy się. Każdy gracz będzie próbował zrealizować własne warunki zwycięstwa (np. zaprowadzić w mieście porządek albo wprost przeciwnie…), właściwe dla roli wylosowanej na początku rozgrywki. Gracze będą chcieli więc utrzymać swoje role w tajemnicy, odkrywając za razem cele przeciwników – tak by przewidzieć ich plany i nie dać się wyprzedzić w walce o władzę nad pogrążonym w chaosie Ankh – Morpork. Wiek graczy: od 12 lat, Liczba graczy: 2 – 4 os., Czas gry: ok. 60 minut
GWIEZDNY EXPRESS
Gwiezdny Express to wciągająca gra planszowa, w trakcie, której uczestnicy poznają Unię Europejską, sprawdzają swoją wiedzę z geografii i historii, a przy tym świetnie się bawią. Celem gry jest jak najszybsze przemieszczanie się z pola „Start” na pole „Meta”. Aby to zrobić każdy z graczy odpowiada na pytania, a w przypadku poprawnej odpowiedzi przesuwa się o tyle pól do przodu, ile wskaże rzut kostką. Wiek graczy: od 12 lat, Liczba graczy: 2 – 6 os., Czas gry: ok. 60 minut
W PUSTYNI I W PUSZCZY
Gra oparta na najpopularniejszej polskiej powieści przygodowej. Gracze przemierzają ze Stasiem i Nel szlak z Port Saidu do Mombasy. Po drodze czekają ich przygody, które przeżyli bohaterowie powieści Sienkiewicza: porwanie, wojna, burza piaskowa, spotkania z lwem, słoniem, groźnym czarownikiem i wiele, wiele innych. W wędrówce pomogą przyjaciele – Kali, Mea, słoń King i pies Saba – oraz przedmioty, które ratowały życie Stasia i Nel, np. sztucer, bukłak z wodą, chinina, daktyle, latawce. Aby zagrać nie trzeba znać powieści „W pustyni i w puszczy”. Jednak z pewnością gra zachęci do przeczytania książki. Wiek graczy: od 8 lat, Liczba graczy: 2 – 4 os., Czas gry: ok.45 minut
FINANSJERA
Rozwija wyobraźnię, spostrzegawczość, zmysł handlowy i dalekowzroczność w interesach. Celem gry jest zdobycie przez grających największego „majątku” poprzez dokonanie najkorzystniejszych zakupów lub sprzedaży oraz zastawianie swoich nieruchomości. Wiek graczy: od 7 lat, Liczba graczy: 2 – 6 os.
100 GIER
Zestaw 100 gier planszowych. Zawartość zestawu: 3 plansze – Chińczyk / Wyścigi konne, Backgammon / Niedźwiadek, Młynek / Szachownica, 1 talia kart, 30 pionków do warcabów, 16 pionków, 2 kostki oczkowe, 1 kostka podwajająca. Wiek graczy: od 6 lat, Liczba graczy: 2 – 6 os.
WIEŻA Z HANOI
Ułóż dyski od największego do najmniejszego na jednej z wież tak, by powstał stożek. Twoim zadaniem jest przełożenie wszystkich krążków w identycznym układzie na jedną z dwu pustych wież. Przy tym możesz przenosić elementy wyłącznie pojedynczo. Nie wolno dopuścić, aby w trakcie gry większy dysk spoczął na mniejszym. Nie musisz koniecznie używać wszystkich siedmiu dysków. Na początek warto spróbować jedynie z trzema. Kiedy już rozwiążesz pierwsze zadanie, dołóż kolejny krążek, a zwiększysz tym samym stopień trudności. Wiek graczy: od 7 lat, Liczba graczy: 1 os.
SZACHY
Znana od setek lat ale wciąż grają w nią miliony osób na całym świecie. Gra ta rozwija zdolność koncentracji, umiejętność analizy, wyobraźnię, pamięć, cierpliwość i samodzielność w podejmowaniu decyzji. Solidna drewniana szachownica i również drewniane, najwyższej jakości, pionki. Gra, jak zwykle, zapewni wiele emocji i dobrej zabawy. Wiek graczy: od 7 lat, Liczba graczy: 2 os., Czas gry: ok. 45-90 minut
MONOPOLY OD ZERA DO MILONERA
Po raz pierwszy w historii na planszy Monopoly znalazły się 22 polskie miasta wybrane przez internautów. Ponad 2 miliony głosów zdecydowały o wyglądzie narodowej planszy Monopoly POLSKA! I ty graj o najpopularniejsze miasta w Polsce – Białystok, Kraków, a może Toruń? Co uczyni Cię bogatszym? Jak wiele hoteli zdołasz postawić we Wrocławiu? A może wykupisz plażę w Gdyni? Uruchom wyobraźnię i zbijaj majątek na polskich miastach! Wiek graczy: od 8 lat, Liczba graczy: 2-6 os., Czas gry: ok. 45-90 minut
FAUNA
Zadaniem graczy jest zgadywanie jaką wagę / długość mają różne egzotyczne zwierzęta oraz jakie obszary zamieszkują. W pudełku znajdują się duże karty z ilustracjami 360 ssaków, ptaków, gadów i płazów, duża kolorowa plansza z mapą świata, znaczniki graczy oraz broszurka krótko opisująca wszystkie występujące w grze zwierzaki. W grze występują dwa rodzaje zwierząt – łatwiejsze i trudniejsze. Jednak nawet te łatwiejsze będą stanowić nie lada wyzwanie – z pewnością nie każdy wie gdzie żyje Salamandra czarna (Salamandra atra) czy ile waży Żaba rycząca (Rana catesbeiana)! Wiek graczy: od 10 lat, Liczba graczy: 2-6 os., Czas gry: ok. 45-60 minut
CV
Poprowadź swoją postać przez całe życie, podejmując wiele ważnych decyzji o jej karierze zawodowej, relacjach z ludźmi, zainteresowaniach i życiowych celach. Ta karciano-kościana gra, ze znakomitymi ilustracjami Piotra Sochy, pozwala wcielić się w dowolną postać i przeżyć swoje życie w inny sposób. Niezliczona liczba kombinacji zapewnia wiele emocjonujących rozgrywek. Gra z serii Granna Expert, przeznaczona dla zaawansowanych graczy. Wiek graczy: od 10 lat, Liczba graczy: 2-4 os., Czas gry: ok. 60-90 minut
WARCABY/BACKGAMON
Warcaby i backgammon to gry bardzo stare, sprawdzone przez wiele, wiele pokoleń. Obydwie przeznaczone są dla 2 osób. Backgammon zasługuje na szczególną uwagę, gdyż jest to gra trzymająca w napięciu i zaskakująca nieoczekiwanymi zmianami akcji. Drewniane pionki. Wiek graczy: od 10 lat, Liczba graczy: 2-4 os., Czas gry: ok. 30 -60 minut
SCRABBLE
W tej najpopularniejszej na świecie grze słownej liczy się każde słowo! Przy całej swej prostocie gra niesłychanie wciąga. Jest znakomitym polem do pasjonujących pojedynków tęgich głów, a także do relaksujących rozgrywek z rodziną lub przyjaciółmi. Scrabble to niezmiennie fascynująca, rozwijająca rozrywka! Licencjonowana produkcja firmy Mattel to po prostu oryginalne Scrabble. Przepiękne wykonanie, solidna plansza, eleganckie kostki z literami. Wiek graczy: od 10 lat, Liczba graczy: 2-4 os., Czas gry: ok. 30 -60 minut
RUMMICUB
Gra polega na pozbyciu się wszystkich kostek z liczbami, wykładając na stół sekwencje lub ciągi minimum 3-liczbowe. Najciekawszą możliwością jest ingerencja w już wyłożone kostki – w swojej kolejce możesz je dowolnie przesuwać i modyfikować, byle tylko na koniec nie naruszyć podstawowej zasady (minimum 3 kostki w sekwencji lub ciągu). Wiek graczy: od 7 lat, Liczba graczy: 2-4 os., Czas gry: ok. 30 minut
QUIZ O POLSCE
Emocjonująca gra planszowa połączona z Quizem z wiedzy ogólnej o Polsce oraz ciekawostkami z różnych dziedzin kultury, przyrody, filmu oraz historii. Zestaw zawiera 388 pytań, na które trzeba odpowiedzieć w trakcie gry po planszy. Gra zarówno dla młodzieży jak i dorosłych. Wiek graczy: od 10 lat, Liczba graczy: 2-4 os., Czas gry: 30 – 60 minut
QUIZ O ŚWIECIE
Fascynująca gra i świetna zabawa, w trakcie której uczestnicy odpowiadają na pytania dotyczące historii, geografii i przyrody, nauki i techniki oraz kultury i sztuki świata. Na 97 kartach jest 388 pytań i 1164 warianty odpowiedzi. Podczas gry trzeba wykazać się również swoją zręcznością, strzelając z katapulty do celu. Zawartość pudełka: 97 kart pytań i odpowiedzi, 12 kart liter, karta z nazwami działów, 4 pionki, kostka, plansza, 80 żetonów, klepsydra, notek, kubek, kulka, katapulta, instrukcja. Wiek graczy: od 10 lat, Liczba graczy: 2-4 os., Czas gry: 30 – 60 minut
QUIZ HISTORIA POLSKI
Na 88 kartach znajdują się 352 pytania i 704 odpowiedzi. W trakcie gry jej uczestnicy poruszają się pionkami po torze planszy odpowiadając na pytania z wyciągniętej karty, w zależności od koloru pola na którym postawili swój pionek . Dodatkowe punkty można zdobyć określając jakie ważne wydarzenie w historii Polski miało miejsce pod datą widniejącą na wyciągniętej karcie talii „kart ważnej daty”. W trakcie gry wiele emocji zapewni również strzelanie do celu z katapulty. To świetna zabawa i bogate źródło informacji na temat polskiej historii. Wiek graczy: od 10 lat, Liczba graczy: 2-4 os., Czas gry: 30 – 60 minut
HOBBIT
Przeżyj niesamowitą przygodę! Dołącz do Bilba i krasnoludów, wyrusz na niezwykle ryzykowną wyprawę i odzyskaj skarb strzeżony przez smoka Smauga. Kompania śmiałków stawi czoła swoim największym wrogom, takim jak gobliny, wargowie, trolle i wielkie pająki. Podczas tej ekscytującej gry rodzinnej gracze zdobywać będą niezbędny ekwipunek, by móc pokonać swych przeciwników i odzyskać skarb. Wiek graczy: od 10 lat, Liczba graczy: 2-5 os., Czas gry: ok. 45 minut
DIXIT
Dixit to pięknie zilustrowana gra karciana, która poruszy Twoją wyobraźnię i nauczy kreatywnego podejścia do różnych skojarzeń! W tej wielokrotnie nagradzanej grze główną rolę odgrywają ilustracje na kartach. Gracze starają się wskazać kartę, która jest źródłem historii, a równocześnie zmylić przeciwników. Dixit to wesoła, zaskakująca i emocjonująca gra skojarzeń do wspólnego odkrywania w gronie przyjaciół i rodziny. Wiek graczy: od 8 lat, Liczba graczy: 3 – 6 os., Czas gry: ok. 30 minut
MAŁY KSIĄŻĘ – Stwórz mi planetę
Zaprzyjaźnij się z Małym Księciem i spotkaj wszystkich bohaterów tej słynnej powieści Antoine’a de Saint-Exupéry’ego! W tej grze każdy przyjaciel Małego Księcia buduje dla niego własną planetę, dom dla jego ukochanych zwierząt (lisa, owcy, słonia i węża) i postaci, które Mały Książę spotkał w czasie swojej podróży. Na koniec gry każda planeta będzie oceniana przez jej mieszkańców. Latarnik oceni ją wysoko, gdy będzie oświetlona dużą ilością latarni, Mały Książe najbardziej cenił ją będzie, jeśli znajdzie się na niej dużo pudełek i owieczek w różnych kolorach. Geograf przydzieli dodatkowe noty za każdy kafelek bez wulkanu, a Ogrodnik najszczęśliwszy będzie, gdy znajdzie się na niej przynajmniej jeden, ale najlepiej dwa baobaby, które będzie mógł pielęgnować. Gra Mały Książę ilustrowana jest grafikami z oryginalnego wydania tej bestsellerowej książki. Wiek graczy: od 8 lat, Liczba graczy: 2 – 5 os., Czas gry: 25 minut
D O B B L E
Dobble są grą na spostrzegawczość, refleks i percepcję, w której gracze ścigają się, by jak najszybciej odnaleźć na dwóch kartach takie same obrazki. Aby utrudnić zabawę mogą one być odwrócone i mieć inne rozmiary. Same karty są okrągłe i pełne kolorowych ilustracji roślin, postaci i przedmiotów, a każda z nich jest unikalna i łączy się z innymi kartami wyłącznie jednym symbolem. Rozgrywka jest bardzo szybka, emocjonująca, przy stole dużo się dzieje, każdy krzyczy starając się jakoś nazwać pasujące obrazki i być przy tym szybszym od innych graczy. Świetnie sprawdza się jako przerywnik pomiędzy poważniejszymi tytułami, a do tego porządnie rozgrzewa i solidnie poprawia humor. Polecana dla osób w każdym wieku. Wiek graczy: od 6 lat, Liczba graczy: 2 – 8 os., Czas gry: ok. 5 min.
7 CUDÓW ŚWIATA
Zostań przywódcą jednego z siedmiu wielkich miast świata antycznego. Zbieraj surowce ze swoich ziem, weź udział w odwiecznym wyścigu cywilizacyjnym, nawiąż kontakty handlowe i stwórz militarną potęgę. Pozostaw ślad na kartach historii budując cud architektury, który przetrwa wieki! Gra w 7 cudów toczy się przez trzy wieki. W każdym wieku gracze otrzymują siedem kart z konkretnej talii. Wybierają jedną z kart, a pozostałe przekazują sąsiednim graczom. Gracze pokazują swoje karty jednocześnie (płacąc lub uzyskując surowce albo wchodząc w interakcję z innymi graczami na różne sposoby). Każdy z graczy wybiera następną kartę z talii którą wcześniej przekazali i proces zaczyna się od nowa, dopóki każdy z graczy nie odkryje po sześć kart z danego wieku. Po upływie trzech wieków gra się kończy. Wiek graczy: od 10 lat, Liczba graczy: 2 – 7 os., Czas gry: 40 – 60 minut